Przedbórz Forum
www.forum.przedborz.net

M jak Militaria - Znalezione w ziemi...

PZ - Pon 30 Maj, 2011 20:52
Temat postu: Znalezione w ziemi...
Kilkanaście dni temu przechodząc obok pewnego wykopu moją uwagę zwrócił kawałek rurki wystającej z ziemi. Na jej końcu znajdowało się coś co przypominało mi karabinową muszkę. Odgrzebałem więc ziemię przykrywającą resztę "żelastwa"...i moim oczom ukazał się karabin a raczej jego zardzewiała pozostałość. Nie znam się na broni na tyle by stwierdzić z dokładnością jaki to może karabin być. Znajomy podpwiada mi ,że może być to jeden z pierwszych modeli karabinu Mauser 98 czyli Gewehr 98 zwany długim karabinem . Długość lufy znalezionego przeze mnie karabinu wynosi 74 cm. Po oczyszeniu znaleziska okazało się ,że w komorze znajduje się nabój.

Czy ktoś jest w stanie powiedzieć coś więcej na temat mojego znaleziska?

Klasyk - Pon 30 Maj, 2011 21:57

Wiem jedno, ze takie rzeczy powinieneś natychmiast zgłosić na policję, bo z tego możesz mieć poważne kłopoty. Każda część składowa broni, podlega ewidencjonowaniu i nawet broń niezdatna do użycia może być zakwalifikowana jako broń i wtedy lecisz pod paragraf.
Znałem gościa, który miał nieczynnego walthera i dostał 2 lata w zawieszeniu na 5 lat.
Moim zdaniem - uważaj.

PZ - Pon 30 Maj, 2011 22:06

wczoraj wyrzuciłem na śmieci :mrgreen:
michalwola - Wto 31 Maj, 2011 13:28

Czy możesz go wyciągnąć ze śmieci?? chętnie przyjmę albo kupię.
michalwola - Wto 31 Maj, 2011 13:47

Jeśli chcesz moge wrzucić to na stronę:
http://www.exploracja.cyberdusk.pl/phpbb2/ bo jestem tam zarejestrowany.

Tam zidentyfikują bardzo dokładnie co znalazłeś.

Nabój na pewno nielegalny ale co do reszty bym się zastanowił czy nie zostawić.

PZ - Wto 31 Maj, 2011 18:50

Jeśli chcesz to wrzuć to tam. Napisałeś mi w prive ,że to Lebel 1886 . Lebel posiadał magazynek rurowy a to moje znalezisko tego nie ma.Tzn nie ma śladu po miejscu na taki magazynek....
PZ - Wto 31 Maj, 2011 18:51